Nystart!

Nu startar jag upp bloggen igen och hoppas att jag får ork att hålla den aktiv! :)

För er som inte känner mig ska jag presentera mig!

Tove Torpehag heter jag, bor i en liten håla som kallas Mantorp. Jag fyller snart 18 år, är i full fart med att ta körkort, börjar nästa vecka tredje och sista året på Vretagymnasiet - inriktning häst! Jag har diabetes, astma och troligen fibromyalgi, en kronisk led/muskelsjukdom som även påverkar sömnen = ofta utmattad. Trots det håller jag humöret uppe! Tillbringar min lediga tid i stallet! Framförallt körning tycker jag är kul.

Min häst Cero, mitt ljus i livet! Han är 4 år i år, född 2007 alltså. En fjordpojke, Sindarve Magis sista avkomma! Vårat mål är att tävla i Fjord-SM allround en vacker dag, men pga min sjukdom har jag svårt för ridningen, dvs dressyren och hoppningen. Körning däremot tycker båda är riktigt kul och vi satsar på att komma ut och tävla lite mer! Vi har varit med på en klubbtävling där vi var felfria, vilket gav mersmak och vi vill ut och tävla mer. Tyvärr är det inte en stor sport, utan det är väldigt få tävlingar. Vi har en sportgigg just nu, men planerar att sälja den plus min andra vagn, en trilla, och köpa en maratonvagn! Blir bekvämare för min kropp också. Vi "tänker" även PNH och tricktränar en hel del vilket har stärkt vårat band ännu mer!

Välkomna och jag hoppas ni vill läsa min blogg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0