111222 - Fin guldpojke på skolan!

Idag är jag jättestolt över min plutt
Vi hade julavslutning på skolan med en liten bana, började med ett varv i galopp, avsaktning, upphöjda travbommar, två varv på volt över bock, skrittövergång, galoppfattning, slalom i galopp (förvänd galopp), två varv på volt med två bockar och få in så många språng som möjligt mellan, och avslutades med studs alt travbommar (valfritt).

Galoppen gick okej, fick faktiskt högergalopp vilket inte alltid är så lätt! Bommarna klarade han galant, så även bocken i trav (skulle egentligen varit galopp), skrittövergång och galoppfattningen. Slalomen blev travavbrott, kanske inte så konstigt ;) Bockarna tog han fint och jag tänkte egentligen ta travbommarna, men han sög tag i hindren så jag tänkte, visst! 4 studs på ca 60-70cm med storhästavstånd emellan, jajjemän det gick finfint

Vi gjorde så gott vi kunde och jag är helnöjd, han var jättefin i formen på framridningen (form även i trav nästintill direkt, det tar sig!), hoppade med bra bjudning, dessutom första gången i ridhus med julutsmyckning, högtalare/speaker, musik och speglar (väldigt intressant)! Han brukar ju dessutom "dö" när man kommer in i ridhuset men inte idag! Stolt över mig själv också, red i dressyrsadel då det är det enda vi har och är dessutom äckligt hopprädd, men Cero är jag alltid trygg på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0