110908 - Inte mycket bloggande här inte!

Precis så! Stall idag, unghästhantering x2. Först visa föl vid hand, fick Spectras huvud i skallen två gånger, nära att få en hov också när hon stegrade och höll på. Ååååh jag blir så irriterad, okej att de är livsglada föl, men för det kan dom vara väluppfostrade -.-'

Eftermiddag gå igenom Vretas inridningsprinciper, på äldre unghäst, och borsta unghästar. Självklart tog jag och Ana bästaste bästa Kingen! (Cir Royal!) :D

Kl 15 var vi klara, försökte övertala lärarna att sluta eftersom det bara var sopa + kratta kvar, och det kan vi inte göra innan de sista hästarna, som då reds, var inne. "Nejdå, ni kan lära er av att titta på lektionen". 15.20 släppte hon oss, och när går bussen? 15.25! Så det var småspringa till omklädningsrummet, slänga av sig kläder, slänga på sig, snabbt byta skor och springa till bussen. Hann precis, TUR!

Satt på körskolan i lite drygt en timme, klarade Fas A direkt, Fas B första gången 61/70 (63 är godkänt), andra gången 63! Fas C klarade jag direkt på 64. Känns jäkligt bra måste jag säga! Nu är det bara fortsätta plugga som en idiot och se till att klara det här.

Åkte upp och red Cero tillsammans med Ebba på Gnà och Emelie på Noí. Cero kändes lite loj men hade öronen framåt så han gillade det nog ändå, inte ridit på nästintill 3 veckor nu! Blev lite trav ett par sträckor, en lång galopp och så lite smågalopp i ett par backar. Tyvärr åkte Ebba av i en backe, så vi skrittade hemåt sen. Hon skadade sig inte och satt upp igen, skönt!

Nu sitter jag hemma, tänkte plugga matte men förstår ingenting, missade genomgången när jag var på halkan.. Ska försöka ta igen allt på läxhjälpen nästa vecka. Blir att slappna av lite framför tvn, plugga lite körkort och faktiskt sova rätt så snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0