110916 - Uppkörningen

Jag hade hoppats på att skriva ett glatt meddelande om att jag klarat uppkörningen, men icke då. Första gången jag tänkte "kuggad" var efter en skarp kurva där jag totalt missade rödljuset, det fanns inte i mitt synfält. Så jag stannade 1m efter rödljuset och kunde inte se vad det gav för signal, så hade inte en aning om när jag kunde åka. 

Nr. 2  var på en 70-väg, aldrig kört där förut. Skyltat skarp kurva höger, jag saktar av till 50 ungefär, sen upp ur ingenting, stoppskylt. Fick tvärbromsa, kommentaren "Dålig planerad körning" gav mig icke godkänt. Hur fan skulle jag veta att det fanns stopplikt där, mitt ute i ingenting? :o 

Så nu ska jag gå och gömma mig resten av dagen. Jag hatar den där jäkla volvon, funderar på att 1) byta körlärare och på så sätt även bil, vet att det finns en eller två VW på körskolan, vill ha en sån. Eller 2) byta körskola, köra upp i Mjölby, mycket mindre stressmoment osv. Får se hur allt blir, ska fundera över helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0