110922 - Konstiga grejer på betet, igen.

För lite drygt en månad sen öppnades mittengrinden i hagen två gånger per samma dag.. Då gick hästarna i hela hagen. Det var jag som upptäckte det, och andra gången var dessutom båda grindarna borttagna på båda sidorna av staketet. Lägger in en bild för att ni ska förstå... Rött = grind, det är alltså mittengrinden längs vägen. Efter det stängde vi hagen så de enbart går i den högra delen.



Idag hittade jag Cero i den vänstra delen, medan alla andra var i den högra. Staketet intakt, han kryper inte emellan och definitivt inte när det är andra hästar i hagen, han hoppar inte heller plus att det inte finns någon stans att ta sats för att ta sig över, och det är så pass halt och lerigt att jag skulle sett hovspår men ingenting. Kan vara så att någon varit där och släppt över honom, han kommer ju alltid först i hagen och går gärna följa john... Dessutom hittade jag ett maskrosjärn (ogräsrensare) i hagen när jag kollade staketet, inte lite konstigt. Alla hästar utan sår iallfall! Blir så himla skeptisk när sånt här händer..

Pratade med Cicci direkt och hon sa att det var dags att flytta hem hästarna nu, gräset börjar ändå ta slut nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0