120106 - Shopping shopping!

Känslan som uppstår när storlek i boots Cero behöver inte kommer in förrän i slutet av februari... Suck! Jämförde strl större och mindre, köpte den mindre för storleken större var enorm. Ska testas imorgon och förhoppningsvis funkar de! Ev. får han ha de i hagen också ett tag framöver. Mamma och jag har i princio slitit håret av att leta rätt färg till sadeln. FINNS inte. Sadeln är väldigt röd (se bild nedan, sliten där skänkeln ligger men det syns ju inte så man får gå efter det "oslitna"). Köpte i vilket fall stigläder, träns, tyglar och sadelöverdrag i en skaplig färg, fick tipset att om man smörjer mycket så mörknar det. Är det helt åt helvete får jag lämna tillbaka det :(

Stiglädren är likadana som jag har, fast bruna. De är billiga och man får vad man betalar för, de töjer sig något men öht är de faktiskt vettiga! Tränset blev X-full ;) Kände på tränsen och det var otrolig skillnad i kvalitén, och det mjukaste var ett i X-full. Pannband och nosgrimma blir antagligen perfekt (pannbandet ska blingas), och sen göra nya hål i sidostyckena :) Min C-ponny har X-full! Haha!

Imorgon blir det Sharpman, lämna tillbaka stiglädren som inte funkade + köpa en Acavallo Front Riser. Trodde den skulle bli för tjock men när jag kollade idag så behöver sadeln lyftas ytterligare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0