110812 - Kväll framför tvn!

Dubbelavsnitt av CSI gillas! 21-23. Kvällens fika: Ett glas vatten. Sjukt mätt efter att ha ätit tacos till middag!

Snart är det skola igen, undra hur man ska få dygnet att räcka till? Dax att börja planera ett ordentligt schema för Cero och inte bara ta dagen som det kommer. Blir så mycket bättre att jag vet vilka dagar han ska motioneras, så kan jag fokusera på mer plugg de andra dagarna!

Jag har ändå ett rätt okej schema.
Börjar måndagar 8.10, mentorsmöte och därefter Projektarbete fram till lunch. Efter lunch Samhällskunskap A, och sen har jag fått Matte B och Hoppning B under samma tid, men jag hoppas det löser sig på måndag! Slutar 15.30.
Tisdag start 8.10, Matte B/Hoppning B först, sen Projektarbete och Religion före lunch. Därefter Naturkunskap A och Samhällskunskap A. Slutar 15.30
Onsdag sovmorgon till 11, Svenska B innan lunch, Naturkunskap A och Historia A efter. Slutar 15.30.
Torsdag stalldag 8.10-15.40! Dvs Dressyr A, Hoppning A, såsmåningom även Hoppning B.
Fredag börjar jag 11 med Svenska B, sen lunch och Religion A efteråt! Slutar tidigt, kl 14!

Kort sammanfattat, slutar sent 4 dagar i veckan, två sovmorgnar, 3 fullånga dagar. Jag vet dock inte hur jag ska göra med historian. Jag bytte precis innan sommarlovet Dressyr B och Hästskötardiplomet (då jag kommer plugga vidare på annat håll och anser det onödigt) till Matte B (bra till vidareplugg!) och Historia A fast jag egentligen velat haft Naturkunskap B istället för Historia A då det krävs för många utbildningar. Men enligt min SYV får man Naturkunskap B "på köpet" om man läser Växt och djurliv, Kretslopp och Ekologi, vilket jag gjort.

Men om man kollar kriterier för att söka de flesta universitet, så behövs "Naturkunskap B eller motsvarande Biologi A, Kemi A och Fysik A". Alltså kan jag inte söka då jag inte har läst de, så min "på köpet"-kurs gills inte. Det har jag dock inte fått reda på förrän nu i sommar, så jag ska försöka byta det första jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0