110812 - Maratonvagn

Sjukt tävlingssugen, och vill köpa maratonvagn NU! Tanken är "hårdträning" augusti + september, sen läggs giggen ut på annons. Trillan är redan ute på annons, och sadeln har jag precis varit iväg med till Bussgods i Mjölby, såld alltså!
Jag räknar med att få ihop MINST 18000kr när allting är sålt, plus att jag sparar ihop pengarna jag får när jag jobbar på marknader i augusti+september, vilket blir 2100kr-3000kr beroende på hur mycket jag säljer. Sen har jag ett konto som öppnas när jag fyller 18 vilket jag kommer ta en summa pengar ifrån för att investera i en maratonvagn! Här ska det tränas och tävlas för fullt! :D Hoppas bara att det dyker upp lite fler tävlingar i närheten!

Allra helst hoppas jag hitta en vettig begagnad maratonvagn, vilket absolut inte är lätt. Om det blir en ny har jag funderat på två olika..

Allra helst vill jag ha en maratonvagn från Equus-Driving! Exakt den modellen jag vill ha, plats för två fram och groomplatta bak men inga sittplatser (sen går det säkert att sitta, men det är en annan femma), lätt men ändå stabil.
Såhär ser Equus-vagnen ut, fast min ska självklart vara mörkgrön! Lite drygt 28000kr får jag hosta upp för den här, plus att jag måste hämta den i Kristianstad, vilket är ungefär 35 mil.



En annan vagn jag sneglat på, redan innan jag köpte giggen (dvs jag valde mellan giggen och den, men kände att jag skulle prova om jag ville fortsätta med körningen och valde den billigare, giggen alltså) är en 071A från Drive-Out, vilket ligger 6-7 mil ifrån mig, dvs bra mycket billigare att hämta! Den är en lite tyngre modell än den från Equus-Driving men ändå lite lätt i modellen. Det går att sitta två st bakpå, men det är inte lika "avancerade" sittplatser som det är på vissa.. Mörkgrön ska den vara som sagt, på bilden grå/svart vilket också är snyggt! Den kostar 30000:- inkl frakt till Sverige från Polen, sen kostar det inte många kronor att hämta den vid butiken sen.


Är lite småsugen på en ren tävlingsvagn, här en Leica! Även den från Driveout, 38000kr vill dom ha för den men det är alldeles för mycket så den får jag fortsätta drömma om ;)

Som det ser ut är det alltså ungefär samma pris på de båda övre maratonvagnarna, men jag slipper sitta i bil 35 mil om jag väljer 071A :) Vi får se senare i höst vilken den blir! Bjuder på bilder på mina nuvarande vagnar under :) Trillan är till salu just nu och giggen blir det inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0