110812 - Sjukhusbesök

Sjukhusbesöket gick väl mindre bra.. Började med att mitt tåg var försenat, så jag missade bussen. Nästa buss gick 8.52 och jag hade tid kl 9. Ungefär 9.10 hade jag hittat rätt och då fick jag komma in direkt, först sa hon att hon läst hela journalen, sjukt skönt att slippa dra allt om igen! Men å andra sidan har jag skickat in ett häfte med ungefär 40-50 sidor med frågor jag besvarat.. Sen frågade hon lite ytterligare just om fibro, sömn osv. Sen trigger-pointstest, men eftersom jag var så otroligt stel och kall visade det inget bra så ingen fibro pga för få trigger-punkter (minst 11/18 för att få diagnosen, sist hade jag 14, nu 9). Dessutom har de flesta med fibro ont mellan lederna, inte I lederna. Så helt enkelt för "svagt" för att få diagnosen.

Sen frågan "Ja, vad vill du ha ut av sjukhusbesöket egentligen?" Jag vill ha en diagnos, svarade jag. Hon sa att jag ska få träffa psykolog och arbetsterapeut (alla tror tydligen att jag hittar på allt och att det sitter psykiskt). Sen gjorde jag lite rörelsetester för att kolla rörlighet i leder och rygg, vilket påvisade extrem stelhet och överluxation i knän och armbågsleder. Hon trodde att mina ledband troligen var väldigt dåliga och slitna - men tydligen ska dom inte göra något åt det?

I vilket fall ser det ut som att jag inte kommer få gå vidare med utredningen, iallafall inte på Smärt/Rehab som ska vara de bästa i Östergötland. Tycker minsann inte att dom var något vidare! :( Då var det ändå en överläkare jag hade.. Vi får väl se vart allting slutar, jag vill ju ha en diagnos! Jag vill veta om jag alltid kommer ha såhär ont, om det kommer bli värre eller bättre. Jag får iallafall behålla mina smärtstillande tabletter, alltid något.

Egentligen skulle jag snart ha traskat bort mot tåget och Norrköping, men det blev ändrade planer. Så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll! Sånt som märks :)

Cero ska få vila nu fre+lör (och han gick ju inte hårt igår direkt) och på söndag kommer Lina och ska prova att rida honom, förhoppningsvis har hon tid och vilja att rida honom ett par gånger i månaden och rida igenom honom, för jag känner att jag måste satsa på ridningen på skolan. Om jag ens orkar det. Med Cero fortsätter jag träna körning helt enkelt.

Såhär ser man ut idag, tanken var ju som sagt Norrköping men nä, man kan gå fin hemma med, ellerhur? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0