110814 - Sista lovdagen!

Fullt upp sista lovdagen - efter en härlig sovmorgon såklart.

Barnen åkte hem imorse, straxt efter åkte jag till stallet. Hämtade hem Cero från betet, fixade iordning och hann skritta fram i skogen innan Lina kom. Hon satt upp och kände igenom honom, jobbade ett bra tag i skritten och fick honom relativt avslappnad och en okej form, ibland. Fortsatte i trav, och det såg bra ut där med! Han behöll formen i ungefär hälften av övergångarna, framgångar! Hon tänkte känna på galoppen med, men han var rätt så trött (är inte van att gå på bana så mycket) och eftersom hon tyckte han gått bra i traven precis innan så avslutade hon där. Så roligt att se resultat fast man rider mjukt och lugnt, såg riktigt trevligt ut!

Lite småtrött men nöjd Cero fick mat och sen red vi iväg till betet.. Ser ut som att någon har varit i närheten och saboterat hagen, för när jag red ifrån betet såg jag att grinden vid kraftstationen var öppen. Hoppade av, stängde ifall att, men jag trodde att de stängt igen (betet är indelat i 3 delar) så de bara gick i en del. Pratade med Cicci efter ridningen, men dom hade det öppet genom hela betet så tydligen har någon öppnat grinden. Dessutom såg jag bara 3 av 4 hästar när jag hämtade Cero, men de stog i andra sidan i början av hagen så tänkte inte så mycket på det, Nattis kunde ju stått längre bort..

Red igenom hela hagen på vägen tillbaka, hittade Nattis i ena änden och resten av hästarna i andra änden av hagen (och då är det en bra bit emellan). Red förbi kraftstationen, grinden öppen IGEN. Sabotage med andra ord, för nu var den inte bara öppen utan avhakad på båda sidor.

Nattis ville inte följa med mig och Cero till de andra utan jag satt av, tog grimman på Nattis istället eftersom Cero alltid följer ändå. Fick nästan dra honom till de andra hästarna, och när jag släppte honom sprang han tillbaka till andra änden av hagen! Helknäppt..

Hem, slänga sig i duschen, fixa håret, sminka sig, klä på sig. Precis beredd att gå till tåget och åka mot Norrköping, men då fick jag ett sms och det blev inställt idag med.. Typiskt! Jag har precis sovit ett par timmar, tänkte snart ta mig något gott att äta därefter se Eclipse! :)

Bjuder på en cambild även idag, precis nyfixad för att dra till Norrköping ;)

Kommentarer
Postat av: Johan Carlén

Titt! ja sa ju du skulle bli så fin så! söt;)

2011-08-14 @ 23:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0