110816 - Duktig Cero

Hämtade Cero från betet, samtliga hästar stog I dammen (deras vattenkälla) och åt gräs runtom? Jag ville inte direkt blöta ner mig så det tog ungefär 5 minuter innan Cero faktiskt kom tillräckligt nära så jag kunde få på grimman, knäpphäst!

Halvvägs hem mötte jag Emelie och Julia som skulle kolla Cambrantshagen, men det hade ju jag gjort så de följde med tillbaka och valde att följa med ut och köra. Blev tur och retur till Lillgården, sen avslutade vi på terrängbanan där jag visade tjejerna lite maraton, körde igenom vattengropen och lite backar :) Duktig, men trött häst, blev ungefär 7km idag + 2km skritt t/r betet! Frågade sen om någon ville rida till betet, båda ropade ja ;)


Efter mat, klippning av man (som förresten blev totalt misslyckat) och mys satt Emelie upp och red till kraftverket, därefter fick Julia rida och vi tog vägen genom hagen. Sa att hon fick trava om hon ville och de satte av - jag helt förvånad över att hon höll sig kvar i den farten, bra balans! Sen hälsa på övriga hästar, kolla så alla är okej och sen skjutsade vi hem Julia, och släppte av Emelie på vägen :)


Nu är jag hemma och trött (kom hem strax efter 22), ska äta lite och sen sova! Sovmorgon imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0