110817 - Ceros utrustning!

Japp, tänkte skriva lite vad jag har för utrustning för Cero, mest för att jag är uttråkad ;)
För det första, sadlar. Haft allt från Wintec Allround till bomlös till spansk barocksadel, som jag precis sålt. Nu har jag två sadlar!
Alloundsadel: En Claridge House syntetsadel från Hööks (jag har dock köpt min begagnad), 17,5" och vid bom. Jag har faktiskt montéstigbyglar till den, sjukt bra grepp. En 110cm-gjord i "tounge"-material som det kallas med resår i båda ändar.


Dressyrsadel: En Claridge House syntet från Hööks den med, alltså samma märke bara olika modeller. Även den köpt beg, 17.5" och vid bom. Dessa har jag plaststigbyglar till, bra vintertid då de inte leder kyla. Har en lite bredare modell på dressyrgjord som är tryckfördelande och har resår på båda sidor, älskar den!

Schabrak har jag en hel uppsjö. Mina favoriter är ett grönt och ett blått i ett mockaliknande material. Inga hällor alls på, låg riktigt bra under min spanska sadel, därför jag köpte dom! Det gröna är dessutom blingat. (Spanska sadeln på bild).

Dessa används till dressyrsadeln, har även ett grönt sammetsschabrak dit (passade inte spanska sadeln).


Till allroundsadeln har jag en uppsjö schabrak. Ett rosa med en grå häst på sidan (tecknad), ett i reflexgult med reflexer på, perfekt på vintern. Ett rött/blått/vitt (under dressyrsadeln på bild nedan, glidit bak) samt ett helrött med vitt tryck (nedan). Sen har jag säkert en hel del till som jag glömt!

Förbygeln är egentligen en travförbygel, men eftersom det enbart är travet samt distansmänniskor som faktiskt har färg på sina saker, så köpte jag en sån! Fungerar perfekt. Matchar till både röda och röd/blåa :) Använder den när jag klättrar till allroundsadeln.
När det gäller benlindor använder jag det framförallt när jag rider dressyr. Har 4 st röda och 4 st marin, samt 4 st mörkgröna som matchar både schabraket och Ceros vagn.

Cero har en delad bröstsele, enklare märke (Bröstsele Economic). Lädersele som är mjuk och fin, det enda jag kunde önska är snabbkopplingar på däckeln och en bredare baksele.

Till den har vi då Ceros gigg, en 016I importerad från Dominiakz i Polen, även mina mörkgröna lindor med som jag använder när jag tävlar!


Täcken använder jag väldigt sällan, men har ett svart fleecefodrat regntäcke samt två fleecetäcke, ett blått med vinröd kant med bara bogspänne och ett beige/turkos/brun-rutigt med maggjordar också.

Har ett antal träns till Cero också.

Dressyrtränset: Remontnosgrimma, rosa strasspannband och tredelat koppar/sötmalmsbett.

Körtränset: Tredelat koppar/sötmalmsbett, pannband med "Cero" ingraverat på platta, en aachenrem genom sidostyckena som nosgrimma! (suddig bild)

Novatränset: Novabett med bettplattor, engelsk nosgrimma, enkelt pannband.

"Akademiska tränset": Grodbett (stångbett) och kapson! Enkelt pannband.
Har tyvärr ingen bild på det, använder det så sällan!

Hacket: Silverlänk som pannband, eller nu sommartid med flyveil eller ingenting alls, hack med rosa ludd!

Sen har jag även repgrimma + 12 och 20 fots rep (12 fots på bild).

Samt en grimma med reptyglar som jag splitsat själv, som jag rider ut i :)

Tror jag fått med det vanligaste iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0