110817 - Trevlig onsdag!

Jajjemän, en trevlig onsdag idag. Sovmorgon, tre lektioner vilket gick rätt snabbt, sen bussen till rese med Lina och Vickan och tåget hem med Lina :) Åkte upp till stallet rätt snart, hämtade Cero på betet, sen red jag barbacka med ett schabrak pga att han var så blöt.. "Dressyrtränset" på (haha det blir lätt att jag namnger tränsen!), red på ovalbanan i skritt, böjde och ställde och han gick i form nästan hela passet :'D Räckte att jag pillade lite i tygeln så gick han där, så i princip hela passet blev det "Braaaa, rätt så, duuuuktig!". Blev även en långsida i trav och en i galopp, förövrigt bara skrittarbete.

DYR PONIEHÄST :D

Nu är Cero tillbakaflyttad till Rosendal, så jag har inte så långt att hämta honom. Hoppas med det att jag ska motionera honom lite oftare, nu när jag inte måste gå fram och tillbaka till betet. Frågade även om jag fick arbeta med Teitur såsmåningom vilket jag gärna fick. Blir mycket markarbete, och kanske kan det bli en blivande körhäst av honom, vem vet! (Har inte gått att rida in)

Slänger in en bild på Teitur som jag hoppas kunna jobba lite med nu, fina hästen! :D Jobbade lite med honom på praktiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback