110818 - Terränghoppning

Det blev trots allt ingen vila idag, kom på att det är ju Rix FM imorgon så hinner inte åka till Cero.. Och lördag är jag inte hemma!

Idag valde jag att rida till terrängbanan och skutta lite småhinder, se vad han var på för humör, taggad eftersom det gick så bra med Mixen, Sist jag hoppade Cero var det på Pay & Crossen där jag flög av, krossade höften och fick hjärnskakning pga att jag flög av när han gjorde ett helikoptersprång - läskigt hinder kombinerat med dålig fart var ingen höjdare...

Cero var pigg, pigg, pigg! Hoppade högt över hindren, taxerade helt själv, sjukt fin grundgalopp (om än att han drog till vänster efter hindret ett par gånger) och en allmänt bra känsla. Hoppade en naturoxer på ca 50cm, stockar på ungefär samma höjd, ett litet rättuppstående (rivbart med naturbommar) på 60cm och sen lite backar på det. Provade även att hoppa lilla graven (vilket tidigare har resulterat i avramlingar, men just på tävlingen gick det finfint!), han hoppade riktigt mjukt och lugnt över vilket gjorde att jag gav honom längre rygel, klappade och berömde - och hästen styr på naturoxern igen, helt själv? (ligger i diagonal linje till graven) Jag bara hängde med och lät honom hoppa, vill inte ta bort framåtbjudningen i onödan.

Han var iaf riktigt riktigt fin, ett superpass! Nu är jag nöjd och glad :D Blir ett par dagars vila nu!

Kanske lägger in ett par filmer senare, Emelie filmade lite :) Så länge blir det en gammal film, löshoppning i januari! Ungefär den här farten hade Cero idag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0