110821 - Precisionsträning!

Idag blev det precisionsträning i förhagen, sista turen med giggen! Cero skötte sig super, jag klantade mig två gånger så två straff på en halvtimmes träning ;) Hade några portare med +30, och några med +40! Tränade mycket hörnpasseringar, sjukt duktig var han, riktigt lyhörd och fokuserad.

Därefter fick han ett rejält bad med shampo, och en massa mat! Rätt mycket mat just nu..

1 kg havre
1,5 liter betfor
0.3 kg soja
1 dl mineraler
1 dl nypon

Planerar dock att åka och köpa kraftfoder inför hösten snart. Tror det blir Krafft Pluss Protein (225 g smbrp/kg).. I så fall blir det:

1 kg Pluss Protein
1 kg havre
0.3 kg soja
1dl mineraler
1dl nypon

Men förhoppningsvis kan jag halvera havren, och kanske kanske minska sojan. Hoppas man alltid! För er som inte är så insatta i foder så är Pluss Protein ett proteinfodermedel, vilket hörs på namnet.. Massor protein i! Havren är rätt väl sammansatt, ger både energi och protein. Använder det för att få upp MJ (energi) i foderstaten! Soja är ren protein. Mineraler är rätt självklart, och nypon är för ledernas skull, motverkar/hjälper artros vilket Cero har (pålagring!

Däremot känns det som allt är så torrt.. Jag byter ut betforn mot Pluss, och då blir det ingen "gröt" av det, så större risk för foderstrupsförstoppning. Men jag har fodrat med Pluss-foder förut och har för mig att de sväller lite i vatten, så det kanske räcker att blötlägga en stund innan!

På tal om foderstater sitter jag här med nybakade tekakor med ost, ett glas juice och en godispåse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0