110824 - Körtur

Ja, äntligen fick jag min maratonvagn! Efter mycket om och men och inställningar med skaklarna kom vi iväg, pigg och glad Cero och nöjd Tove! Mamma fick stå bak och burka ;) Cero verkar gilla vagnen, slippa tryck över ryggen! Och för min del bekvämare att köra, Ceros rörelser förs ju inte över till vagnen så det var bra mycket bekvämare! Dessutom lättare för Cero att vända och svänga utan att få skaklarna i sidorna. Älskar vagnen med andra ord!

Däcken behöver dock pumpas innan nästa körtur och så ska vi fixa lite smågrejer, korta av skaklarna lite till så att draglinorna räcker, fick ta på sista hålet och då låg ändå inte skakelhållaren som den skulle.. Men det såg okej ut i dragläge, skulle nog dragit åt bakselen lite mer!

Nu sitter jag och har gjort lite matte, och en av två Hoppning B-uppgifter (läser tisdagens lektion vid sidan av då jag har två lektioner samtidigt), den andra håller jag på med!

Bjuder på en bild på vagnen, men ta det som det är - en provtur! Skaklarna var för långa = draglinorna för korta, så skakeln drog fram skakelhållaren och däckeln.. Och bakselen för lite inspänd så den gjorde inte direkt någon nytta :/ Bilden tagen i nedförslut också, vackert! Han fick faktiskt ha på sig ett ländtäcke idag, var redan blöt + det regnade, så eftersom det är fleecefodrat så torkade han upp lite och blev inte blötare än vad han var (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0