110828 - Stallet idag

Dagen har rullat på, lagom när jag skulle gå till macken och köpa jäst kom föräldrarna hem så det glömde jag bort, får bli imorgon istället. Åkte upp till stallet, jobbade först med Cero, tjurig och envis häst som absoluuuut inte kom ihåg vad jag ville, så jobbigt! Till slut efter mycket om och men fick vi till sideways åt båda håll, han har svårt att flytta sig på högersidan. Man känner sig så tråkig som får pressa honom så som man gör!

Därefter beslutade jag att släppa Cero på betet för att han ska få vila sig i form tills tävlingen, dvs står där tills lördag. En helt annan häst så fort vi kom in i hagen, öronen framåt, pigg och POSITIV. Tror det är en blandning av pälsfällning, för mycket arbete på sista tiden och att han smalnat av och gått ner i vikt och således tappat ork och energi. På betet har han iallafall chans att äta hela tiden! Han kommer iaf stå där efter tävlingen också eftersom han får en veckas vila, ska bara åka upp med kraftfoder varje dag, blir lagom att göra det när jag hämtar Teitur och jobbar med honom.

Teitur då, vilken stjärna! Klarade så gott som alla seven games med bravur idag, andra gången jag jobbar med honom! Det har tagit Cero ett halvår att någorlunda förstå lekarna, men då får jag ändå påminna honom varenda jäkla gång...
Idag tänker jag inte förklara hur duktig Teitur var utan visa istället! Filmade båda hästarna men träningen med Cero gick bara skit så den lägger jag inte upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0