110830 - Stallet

Cero fick lite mat vid betet, sen hämtade jag Teitur och jobbade i repgrimman. Det var blött och halt i corallen så var i förhagen istället, okoncentrerad och överkänslig häst, t.ex. när jag ändrade energin från framdelen (= behålla volten) till bakdelen (=öka) skulle han springa sidvärtes ;) Men allt kan inte gå bra! Backningen gick super för lite viggling i repet, och så jobbade vi lite med åttvolter. Han är så känslig på högersidan, minsta lilla energiminskning så försöker han vända. Han var veeerkligen RB idag!

Nu blir det plugga matte (gör jag någonsin något annat?) och väntar på att fötterna slutar värka ;) Gick in mina nya stallskor idag, köpte vinterkängor på rean i somras (fårullsfodrade grova jodhpurs från MH för 400kr!), och jag var så frusen förut så jag tänkte att det blir ju perfekt att börja gå in dom idag. Lite smått skoskav, men inte så farligt, men så jäkla vaaaarm jag är! Gilla :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0