111205 - Matteplugg pågår

Sitter i soffan och äter äppleklyftor, dricker vatten och pluggar matte, hur duktig är inte jag? ;) Sanningen är att det är inte så jobbigt att plugga matte bara man får igång huvudet, sen går det av bara farten!  Har iallafall mamma som sällskap så blir det inte helt ensamt :)

Imorgon ska jag trotsa Ceros vila och rida ut en kortis i skritt, tror det kommer uppskattas av både två! Överväger thermoridbyxor, beror på temperaturen.. Trots att det varit soligt idag så behövde jag skrapa rutorna vid 17 när jag åkte till stallet, det gillar vi INTE! Men det låg lite puder på backen i Mjölby och började dessutom snöa när jag var där, lycka :'D Cero älskar också snön, det här är "våran" period ;) 

Blev lite mys i stallgången när jag tagit in Cero, reda ut svansen och borsta bort leran, mys tyckte båda två, Cero har verkligen lärt sig stå stilla nu, står och vilar och tycker det är jättemysigt :D Har ett superbra pälsglans, Foxfire, trodde inte det skulle vara SÅ bra men jo! Reder ut svansen typ varannan vecka, då sitter pälsglanset kvar sen gången innan och det är hur lätt som helst att reda ut :) Nackdelen är bara att jag gjorde en ordentligt rykt och tog på pälsglans för två veckor sen över hela kroppen, och det sitter fortfarande i, skapligt halt att rida barbacka och till och med sadeln gled, men nu börjar det gå ur lite ;)

Tror killen uppskattar vilan, blir lite lågintensivt nu, mycket Parelli och mycket lugna uteritter med nya padden som snart kommer och träna på att rida i repgrimma :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0