111210 - Barbackapad (testning)

Det gick sådär, faktiskt! Den var längre än jag trodde, men tänkte inte mer på det. Skulle sadla, la en padd under och inser att dom gjort hela stropparna åt fel håll på sadeln! Fy fy på mig, som skar av dom så det blev korta stroppar kvar och gjorde hål, och spände som en vanlig sadelgjod. Skulle bli 4 varv med dom långa! Funderar dock på att köpa nylonstroppar från Hööks, kostar 39kr/sida. Sadelgjorden som följde med var ca 60cm, den jag köpte var 85cm. Till och med 60cm-gjorden var för lång!

Får tillfälligt lägga en padd till under och hoppas att den ligger kvar, det gick inget vidare för hela sadeln gled bak 15cm idag! Ska även försöka skaffa en mindre gjord men tror det är svårt, går inte att få kortare tror jag... Kvällen blir sämre än sämst, min tv fungerar inte och mamma tvärvägrar byta, hon ska se på ett gäng tråkiga kostymgubbar som dricker vin och äter mat. Nobellgalan alltså. Vem bryr sig? Jag som hade flera filmer jag skulle se ikväll, sug.

Cero gick iaf fint på hackamoret, går bättre med ridning än markarbete just nu, tror jag måste säga ifrån och vara bestämd och levla upp. Travade och galopperade lite, traven var fortfarande skumpig med padden men galoppen var som att sitta i en fotölj, mjukt och följsamt.  Tror han lyfte lite extra på benen i traven pga den tunga paddocken nu när snön smält och det är lervälling på vissa ställen.

Imorgon ska Ceros box julpyntas och så blir det kanske en uteritt, därefter ska mitt nyårslöfte fixas! Jag och Lina ska börja träna på gym efter jul, ska stärka bålen som bara den nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0