111215 - Död!

Helt död efter en stalldag och därefter jour.

Cero var superfin igår, jobbade med 8-pattern, yoyo genom port osv och han var fullt koncentrerad trots att Ida red samtidigt! Idag har Maria haft honom, imorgon är det mammas tur att mocka (jour även då).
Idag hoppning på Idor, sist ramlade jag ju av. Idag ville jag rida honom igen för att det skulle gå bättre, men det gick inte riktigt som planerat. Har blivit mer och mer hopprädd och idag tog det stopp. Panik, blackout och totalvägran, ville helst bara sitta av och springa därifrån. De fick sänka och då tog jag mig över, men hoppade inte lika länge som de andra utan fortsatte utan bommar på andra sidan ridhuset.  Så jäkla äckligt, hästarna hoppar alldeles för högt över (van vid Ceros ponnyhopp, eller Milou för den delen) och jag hänger inte med, hästarna hoppar liksom uppåt istället för framåt. Fick gasa rejält och då gick det bättre men vi låg ner i kurvorna (hoppade på 8-volt med kombinationer, en fyrkant). Tog iallafall tag i det trots att jag faktiskt grät av paniken.

Nästa vecka är det julhoppning och då ska finaste Cero med :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0