111218 - Fria tyglar

Idag gav jag Cero fria tyglar när vi red ut. Efter en stunds slingrande runt stigarna fick han gå som han ville, och han gick verkligen rätt ut i skogen. Snirklade runt träd och mitt i en massa lingonris i säkert en kvart när jag tänkte att nää, nu fan är vi vilse. Nån minut senare var vi på travslingan igen, precis vid "korsningen" nära stallet ;) Så nog visste han vart vi var påväg! Blev en galopp på sista raksträckan och jag var smått livrädd för att han skulle dra iväg eftersom han är väldigt pigg just nu, men ickedå!

Hade nödbromsen med mig, dvs tränset med extratyglar som jag idag faktiskt inte behövde röra en enda gång! Han fattade galopp direkt och galopperade en sväng, han bad om mer tygel så jag släppte helt, han tog ner huvudet i backen (han är ju lite knäpp, galopperar med huvudet i backen!) och jag tänkte att nu börjar han väl bocka.. Men icke, tog upp huvudet lite och gick ändå lågt, bad honom sakta av och visst gjorde han det! Duktiga fina hästen, lugn och fin galopp!

Nu sitter jag nerbäddad i sängen, igen, ser på djungelgeorge, äter mackor med vitlökssalami och är allmänt nöjd med livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0