111229 - Nyårslöfte

Jag har redan ett nyårslöfte, börja träna på gym. Borde egentligen ha ett till, att jobba ordentligt med Cero, men jag har försökt hålla det flera gånger innan och det funkar inte. Han borde nu i vår gå 5 ggr i veckan, tanken är väl 3 ridning (en ut, en dressyr, en bomarbete), 1 körning och 1 tömkörning, men troligen blir det väl 4 ggr i veckan, typ 2-3 ut, 1 på banan.. Måste komma igång med körningen och jobba ordentligt, problemet är att man alltid måste vara två när man kör Cero, så man har hjälp att få ut/in vagnen + framförställ. JOBBIGT!

Den här veckan har sett ut som så att Cero reds ut i måndags, normaltuff runda. Tisdag dressyr på banan 20-25min. Onsdag vila. Torsdag (idag) lösgörande tömkörning, och imorgon sadelutprovning med Anne = dressyr ca 45min. Lördag vila (jag jobbar), söndag en skrittur i skogen på kvällen (jobbar). Alla massörer, veterinärer och folk jag träffat för att diskutera Cero med säger att jag ska jobba ORDENTLIGT så han blir trött. Motivation tack? Kanske ska höra om Lina kan rida honom någon gång nästa vecka.

I vilket fall, tömkörning idag. Cero som vanligt stel i vänster varv men bättre i höger, fick jobba över lite cavaletti och jobba i långlåg form vilket inte alltid är lätt att få honom i. Enda gången han använder ryggen ordentligt är vid körningen, så nu får jag ta tag i mig och köra mer! Måndagar får härmed vara min kör-dag eftersom jag är ledig då. Sen hur fan jag ska få in vagnen igen, det får vi se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0