111230 - Mellandagsrea är INTE bra!

Har nyss skickat efter snabbkopplingar, en gjord för vagnsdäckel och ett körförkläde. Snart är selen så klar som den kan bli för maratonvagnen och det kommer underlätta enormt när man spänner för! Tar ca 3min nu, kommer ta 1 minut när allt är klart :) Kommer fixa snabbkopplingar till bakselen med, så de är bara att knäppa fast i öglan (som ska tejpas så de inte skramlar så mycket) och draglinorna är rätt så enkla redan :)

Snabbkopplingar däckel (svårt att förklara hur det fungerar, men när man drar upp den yttre remmen så öppnar sig öglan så man kan stoppa i skakelöglan, sen sätter man bara tillbaka metallögglan på fästet och trär igenom remmen så är den låst!)

Här kan man nog se lite lättare hur man öppnar!




Snabbkoppling baksele (fast jag ska inte ha skothakar utan liknande de på bilden nedanför), det är förövrigt snabbkopplingar på den här däckeln :)




Kommentarer
Postat av: Camilla

För mig tar det lång tid att spänna för, inga snabbkopplingar alls och slaggjorden tar tid..

Men har tänkt skaffa till bakselen, men skramlar inte spännet mot skakeln?



Av skramlings-orsaken så svetsade vi fast karbinhakar på skaklarna till rockaden som jag hakade fast bakselen i. Men vill inte svetsa i skaklarna på giggen så har inte klurat ut nån bra lösning än.



Blir tokig på skramlande. :)

2011-12-30 @ 20:18:06
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0