111108 - Några dagars frånvarande Tove

Har haft fullt upp :D I lördags var det storstädning av bilen, tvättade och bytte klädsel i fredags och i lördags fixade jag allt invändigt! Sen blev det stallet, efter det hämtade jag mormor och morfar i Mjölby och åkte hemåt! Mamma fyllde år i lördags så firade henne hela kvällen! I söndags var det full stalldag. Var där vid 8, fixade allt och sen var jag och Lina ute och körde en sväng med fina krutponnyn :D Lite envis och seg mot Lina men förövrigt fin och pigg, blev två varv runt travslingan med MYCKET galopp och så lite svängar och träna på att hålla galoppen, jättefin var han! Rejsade lite på hemvägen också, dock på hans initiativ ;)

Hemma var han svettig, trots att han var klippt! Framförallt vid virveln, magen och halsen. Efter hans käk fick han gå ut i hagen med ett fleecetäcke på sig medan vi hade "hinderdag" i stallet, plockade in nästan allt hindermateral för vintern!

Därefter mockade jag Nisällas hage så jag var helt slut och hade sjukt ont i kroppen när jag kom hem, så slocknade i sängen 3 timmar ungefär, sen var dagen slut!

Igår ullared, så jävla efterlängtat :D Gjorde av med 5000kr så nu är jag fattig! Helnöjd dock, blev lite stickade tröjor + smink och  "smått och gott" till mig, och massa till hästen!
Blev neoprenboots, tygelreflexer, sadellås, ridstrumpor, flera handskar både tunna och vinter, kylliniment, fleecetäcke med hals (välbehövligt nu när han blir så svettig!), transportskydd, träns (jääättefint mjukt fodrat med strass), skrittäcke i röd fleece, 4st röda catagoskydd (professional choise-typ!), väst (röd att tävla med :D) och massa annat!

Kommentarer
Postat av: johan

Dehär me frånvarande bild på fina tove är oxå.....ao lite från varande;)

2011-11-10 @ 01:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0