111121 - Uteritt

Kom på att Cero har inte varit ute på ett bra tag, sen förra söndagen tror jag! Bara blivit dressyrande och longering, jo visserligen en skrittur ute i onsdags men ingen i normal "fart" på länge.

Började på travslingan och joggade fram ett par minuter, därefter ner för galoppbacken, över ullekalvsvägen och iväg till klätterbackarna. Klättrade en i skritt och en i galopp, tyckte dom var äckligt branta framförallt nedför så nä, inget för mig eller Ceros dåliga framben! Sen vände vi hemåt, Cero fick fnatt när han såg en häst i en hage typ 500m ifrån oss, började trippa och ha sig. Men sen lugnade han ner sig, galopp uppför galoppbacken och så trassla lite på skogsvägar i skritt. Skutta lilla stocken i skogen, hålla galoppen en stund efteråt, jogga lite igen. Avslutade på travslingan med galoppfattning x 5, bad om höger, vänster, höger, vänster, höger. Fick vänster x4 och till sist höger ;) Men då var jag nöjd, jogga lite och så skritta av! Han blev ovanligt svettig för den turen, var ändå inte så mycket fart och var ute i ungefär 45min!

Klockan var ungefär 16 när jag kom tillbaka, nästintill mörkt. Tog av Cero grejerna, på med fleecetäcket med hals och in i boxen. Efter att maten var uppäten frågade jag om han ville ut, men han vände bort huvudet när jag kom med grimman så han var nog rätt nöjd med att vara inne :) Ökade på hösilaget så han hade nog 8kg inatt haha.. Normalt sett äter han 11-12kg hösilage om dagen, ibland upp till 16kg! Dock tog jag honom lite tidigt från lunchen idag så det gjorde inget :) Bytte till vanliga fleecet när jag åkte för det med hals var redan blött, plutten! Vill ändå inte klippa mer, då måste han gå med täcke i hagen och nä, det gillar han inte. Bättre att han får stå inne och torka!
Nöjd häst!
Därefter blev det att baka cupcakes hemma :D Borde plugga lite nu ikväll också, suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0