111001 - [14] Saker du gör vardagligen

En vanlig skoldag: Går upp kl 6. Äter frukost och fixar håret, sminkar, klär på mig och packar väskan. Allt väldigt långsamt pga att jag är så morgonstel. Cyklar till tåget 07.05 ungefär, är framme i Linköping 7.25 och bussen går 7.33 till skolan, framme vid 8. Lektioner hela dagen, fika en eller två gånger under dagen (borde vara schemalagt, obligatoriskt när man går på Vreta!). Efter skolan buss till Linköping, tåg till Mjölby, buss till stallet, och så promenad 1,5km.

Pussar på Cero när jag går förbi hagen, sen fixar jag stallet. Dvs mockar, halmar, byter vatten och skurar rent hinken. Gör iordning kraftfoder, kvällshinken direkt i krubban och morgonhinken utanför boxen. Packar höpåsar, kvällspåsen direkt in i boxen. Nu när Cero vilar tar jag in och borstar och pysslar med honom i stallet, annars blir det ridning eller annan motion! Sen blir jag antingen hämtad, eller går till bussen och tar mig igenom samma procedur för att komma hem.

Väl hemma lägger jag mig i soffan framför tvn och datorn, pluggar lite och sen lägger jag mig runt 22!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0