111001 - Första sprutan tagen

Vi var i stallet straxt innan 9 igår, vid 9 kom veterinären och tog första sprutan. Cero ville helst gå runt, tog ett bra tag att få i det hans kulle få.. Sen fick han stå inne en stund, fick ett extrakilo hö. Under tiden fixade jag allt foder och vatten så det bara var mockning kvar. Mamma och jag plockade ner lite fler småbalar också. Sen fick Cero gå in i stora stallet så klippte vi manen, försökte trimma lite på pannluggen så den växer nån gång (ser ut som pottfrilla nu) och borstade igenom hela svansen så han inte hade några dreads kvar! Fick tipset att fläta det grövre taglet underst för att det inte ska bli dreads, och behålla det övre för att få bort flugor, så det testade vi!

Cero stod och riktigt myste, inte ofta han kan stå stilla så länge utan att bli rastlös! Sen fick han gå ut i hagen så mockade vi, pysslade lite allmänt i stallet och sen åkte vi till ÖB en sväng. Sen tillbaka och lunchfodra, och så hem!

Lagade mat, sen slocknade jag på soffan. Nu sitter jag och ska väl baka lite, om jag orkar haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0