111012 - Soffhäng

Ligger i soffan och vaknar till, nyduschad och ska iväg mot tåget om 45min.. Ska orka klä på mig, packa väskan och blåsa+platta håret under den tiden, så jag kan gott ta det lugnt ;) 

Igår hade jag jour som sagt, åkte direkt till Cero. Var där 19.30, mockade och såg att det lyste på ridbanan och blev sååå ridsugen. Mamma hade ryktat Cero medan jag mockade, så frågade om hon kunde ta resten av stallet, vilket inte var några problem (halma, byta vatten, packa påsar, fixa kraftfoder). Lite träning inför dagen när hon har Cero själv.

Fixade iordning Cero, jobbade lite i skritten med volter, därefter tänkte jag trava en långsida för att känna på honom och det gick.. fort! Sen lite serpentinbågar och så lovade jag att Elin skulle få rida, så hon kände på honom i en kvart ungefär :) Galoppjobbet överlämnade hon åt mig, jag är så himla glad åt min lilla skit nu :'D När Elin red fick hon höger i vänstervarv (?? :D), och ingen vänster alls, han var nog lite trött.. Sen fick jag höger i höger, och vänster i vänster. Finfin kille! Riktigt mysig och längde riktigt bra i höger! Nu är jag supersuper träningsugen, men vi kör lugnt ett tag till! Igår blev det nog 30min sammanlagt iallafall. På torsdag ska vi eventuellt ut och köra, eller rida ut! Vi får se hur det blir, troligen ridning eftersom jag inte vill köra själv än.

Nu fix inför skolan, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0