111024 - I'm back!

Allt känns plötsligt lite bättre. Rapporten ska snart påbörjas, mitt arbete om hopphästens utrustning är inlämnat OCH Cero har fått skutta idag :D En kombination med ett språng emellan, och en trekombination med två galoppsprång mellan varje! Kombinationen låg på ca 60 och trekombinationen var tre kryss på ca 40-50cm. Duktig pållehäst! Och så några räcken på 50-60cm också. Styrbar, behöll galoppen, lite vinglig ibland och skulle behövt lite mer framåtbjudning, men oj vad han mognat! Istället för att ta ett halvt galoppsprång innan han hoppar av, hoppar han hellre av stort. Innebär också att om jag bara lägger honom rätt blir sprången kanon :D

Sen har jag varit och inhandlat födelsedagspresent till mamma och en ny grimma till Cero! Hans cob-grimmor är lite väl små ;) Betalat lite räkningar har jag hunnit med också, till uppskrivning, uppkörning och lite smink som jag beställt hem! Jobbat hela helgen, jobbar även helgen v. 45 och förhoppningsvis nyår också, pengar :'D Planerar att göra av de pengarna på en Ullaredresa samt ett ridläger i början av januari. Och så blir det nån gång i framtiden pengar när jag säljer allroundsadeln (svårsåld jäkla sadel), då blir det barbackapad också. Även kanske en hoppsadel på G, vi får se hur det blir framöver! 

Förutom det ska jag hopptävla på onsdag, P&J 80cm på Milou! Fick även ett mail från Hööks om att de har 20% på jackor, blir nog en stalljacka inköpt på onsdag också! Livet rullar på som det ska med andra ord :D

Ajuste, Cero har fått en medryttare också! Annzo som har Herkules i stallet (frieserhingst f-10) rider honom på torsdagar så att jag får lite lugn och ro, eller ja, mest vila eftersom jag är skapligt trött efter stalldagarna! Dom passar super ihop och Annzo och jag har precis samma tänk om hur han ska ridas så det blir perfekt :) Cero har lite smått 4-årstrots emellanåt, till exempel att sticka iväg i galoppen och vägra stanna, eller helt plötsligt ändra riktning (tvärstanna, flyga åt sidan osv) för ingenting, både ute och på banan.. Haha, men det går väl över ;) Han är i en växtperiod också, högre rumpa än manke!

Ceros nya grimma på bild, en blå protector-grimma med röd fodring från Källqvist :) Mjuk och fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0