111025 - Svenska nationella

Snart är det dax för nationella proven! Sitter med Denice och pluggar på texthäftena. Årets nationella handlar om inre och yttre resor, och vi har som uppgift att läsa och sammanfatta med 3-4 meningar vad texterna handlar om och hur man kan koppla de till temat. Snart lunch, hungrig!

Blir nog en LCHF-period snart igen.. Välbehövligt! Har dessutom anmält mig till ridlägret 2-4 januari med Cero, tre pass varav jag önskat ett hoppass, så blir ett hopp, två dressyr :) Ska bli skitkul! Sitter samtidigt och drömmer mig bort, kliar i shoppingnerverna. Jättesugen på ett riktigt dressyrträns med vit fodring :'D Blir nog att köpa ett waterfordbett med parerstänger också, såg att travshopen fått in såna! Dyr investering men ja, Cero blir snygg och jag vet att han gillar det bettet :)

Det här tränset blir det troligen! Vit fodring i nosgrimman, pullbackknäppning, fodrat nackstycke med utanpågående nosgrimma :'D 

Och ett waterfordbett eller kulbett som det också kallas! Det är ett femdelat bett, något skarpare men ger samtidigt ett jämnt tryck i hela munnen! Har lånat ett sånt tidigare och Cero gick super på det. Vill dock ha ett med parerstänger som sagt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0