111027 - Ridning, ridning och åter ridning!

Igårkväll var det P&J, hoppade 80cm på fina skolhästen Milou! Felfria och det kändes kanon, jag tog tyvärr bort galoppen lite för mycket innan fyran och när jag skulle byta galopp mellan 7an och 8an fick jag ingen galopp så det blev att travhoppa 8an ;) Men felfria :D

Idag stalldag i skolan, på förmiddagen dressyr på Spacy! Bara markarbetat henne förut så det skulle bli kul. Mycket piggelin och springig häst men fick henne att gå super till slut, fina skänkelvikningar med rakställd häst och lugn takt i traven, däremot vänstergaloppen kändes inget vidare ;) Men nöjd ändå! Blåsor på händerna, när hon inte får som hon vill rycker hon med huvudet så ja, det var tur att Denice lånade ut sina handskar till eftermiddagen :)

På eftermiddagen markarbete på Daphne. Hon är väldigt lättriden tycker jag, väldigt rytmiska och taktmässiga gångarter, lätt att samla och superduktig på att hoppa. Lägger ner övningen vi hoppade nedanför, lite slarvigt paint-ritad. Hon skötte sig super och fick mycket beröm! Behöver dock fortsätta träna på att hålla handen rätt, lägger gärna ner dom.. Icke bra! Kanske kommer upp film såsmåningom, har film från uppvärmningen :)



Sen hem och klippa Cero! Han skötte sig super, lite läskigt att klippa i ansiktet men ja, kan behövas, mycket lättare att knäppa nosgrimman då! Blir lagom med en spårklippning.



Förresten planerar eventuellt jag och Vickan att dra till Ullared 7/11! Beror på hur det går med körkortet :) Isåfall blir det massa hästshopping, finns en hel del på inköpslistan, bl.a. en hel del förbrukningsgrejer, boots (han ska snart broddas och gå med boots runt om), reflexer, bett, träns, pälsglans, vinterjacka, ridstrumpor och ridhanskar och förhoppningsvis ett fleecetäcke med hals! 

Kommer nog upp en film senare ikväll från Ceros körträning 8/10 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0