110903 - Hemma!

Nu är jag äntligen hemma.
Kom till stallet, hämtade Cero i hagen, med tre skor -.- Fick som tur var tag på hovslagaren som kunde komma och slå på den! Han dock bli lagom kallsvettig... Ungefär vid 16.30 bar det av. Första stoppet sjögestad, där Cero fick gå en sväng med Crille, Milia och Ella med. Sen vidare, och jag märkte att han redan började bli trött (efter halva turen). Men han var nog mest uttråkad och ville hem. Jag frös som en idiot och Cero drog av mig högerarmen (han är lite smått självmordsbenägen och ska gå mitt i vägen, dvs jag får konstant ha stöd i högertömmen).

En svettig Cero och frusen Tove var framme 18.40. Ta av vagnen, sela av och så fick Cero låna en hage, jättesnällt! Så nu slipper han stå inne. Däremot står han inne imorgon under dagen. La ut 3-4kg hö, men han väljer väl gräset före. Sen åkte vi hem relativt snart, dom skulle ställa in Cero någon gång imorgon bitti, troligen innan jag kom, och ge honom hö. Det blir perfekt! Jag är på plats vid 9 ungefär.

Nu har jag precis ätit, och sitter och ser på film på pappa och myser i Ziperallen (fryser fortfarande!) och är iiiiskall.

Vi har bland annat gått igenom tunnlar under motorvägen och järnvägen, över broar med vattenfall under och allt har gått super med mycket beröm. Däremot en självgående hästätande gräsklippare hoppade han i luften för, och mot slutet ca 300m från brunnstorp var han så trött att han hoppade rakt ut i vägen pga en brevlåda, lagom när det kom en bil ;) Men det gick bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0