110904 - Min pärla! <3

Ja, en riktig pärla är min finaste Cero! Ungefär vid halv 10 fick han gå in i boxen och stå där till halv 2, hela tiden lugn och stog och åt. Tog ut honom 2ggr under den tiden, ena gången borstade jag och andra gick jag en promenad. Har fotat Elin och Nisälla som red dressyren, och sprungit runt lite överallt och pratat med folk! Sen blev det att sela på, Elin hjälpte till att linda benen, och sen gick jag en sväng med honom innan jag spände för. Klockrent när vi spände för, tog ett steg i slutet, annars stog han helt stilla (stort för oss, eftersom Cero tidigare sprungit över den som stått framförställd med vagnen halvt förspänd, så på senaste tiden har han stått vid bindstocken fast!).

Därefter blev det ungefär 500m skritt, därefter fick jag två passagerare och vi körde lite drygt en km, lite trav och en galopp men mest skritt. Därefter 5min stillastående och sen framkörning, fanns 3 portar. Tog ungefär 10 portar, kändes riktigt fin, slog emot en men det var mitt fel, precis som alltid. Det är aldrig hans fel för han gör det jag ber honom om, utan jag som klantar mig. Sen var det ungefär 10min till start!

Började må illa lagom när första ekipaget var inne, men det släppte när vi startade. Han gick jättebra, lite seg MEN underlaget var riktigt tungt! Vid port 5 la jag honom för snett så där blev det ett pet. Sen gick det super fram till port 12, därefter hade jag ingen aning om vart jag skulle. Vanligtvis brukar de vinkla nummerskyltarna så man ser vart man ska, men icke. Svängde höger där en funktionär säger att port 13 är brevid 1an, snällt! Så det blev tyvärr tidsfel där. Sista porten blev det skritt igenom, för snäv sväng och för lite drivning. Men han har skött sig så himla bra!

Han är ändå bara 4 år och enbart andra gången både han och jag tävlar. Man blir iaf en erfarenhet rikare! Sen tävlade jag faktiskt mot två SM-vinnare och en med lite mer erfarenhet av mig, så jag ska vara nöjd ändå :)

Det var som sagt 4 startande. Man kan se lite hur man vill på det, antingen att vi kom sist och var den enda som inte var med på prisutdelningen, eller att jag kom 4:a och var första utanför placering, och jag föredrar det sistnämnda, blir mycket roligare då ;) Och som någon kommenterade på fb: Det krävdes ju 3 st för att slå dig!

Snälla Elin med familj körde hem Cero, jättesnällt. Jag var redan trött och det var även Cero, han hade varit helt slut i den värmen om vi kört hem (2h). Pappa hämtade vagnen sen, så allt löste sig super!
Cero är oavsett vad en vinnare i mina ögon! <3 Vi har fått fina lovord från flera duktiga kuskar, riktigt kul! Bilder kommer senare, mamma fotade och Elins pappa filmade + Pinge fick nog med oss på några bilder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0