110907 - Partömkörning

Jag glömde visst helt skriva om träningen igår! Tog ett tag att sela på, började redan skymma när vi skulle iväg så reflexer på. Cero fick gå på hacket eftersom han bara skulle ut och röra på sig, inte jobbas. Teitur på novabettet :) Vi tömkörde enskilt första 20min, Cero såg ut att trivas, han tycker det är mysigt att gå i skogen! Teitur skötte sig också bra. När vi kom ut på galoppsträckan så är den rätt bred, så först gick vi 100m och tömkörde brevid varann, sen tog jag över tömmarna och tömkörde båda! Emelie fick vara piskförare (läs pinnförare ;)) eftersom Cero helst ville gå lite saktare än Teitur.

Teitur - Pigg, känslig, kort, spänt men snabbt steg
Cero - Lat, okänslig, lång, avslappnad men långsamt steg ;)

Emelie filmade lite, dom var så duktiga så pojkarna! Sen enskilt igen de sista 15min, var ute sammanlagt 40min ungefär. Hem och äta mat, sen bort till betet. Vi hade tyvärr jäkligt dåligt med reflexer, jag gick först med Teitur och hade min reflexjacka, sen red Emelie Cero bakom. Men vi mötte bara 3-4 bilar och de saktade ner allihop som tur var!

Nu ligger jag i soffan, har nyligen gått upp, ska käka och fixa mig :) Fast jag börjar 11 är det en vana att vara där kl 10 för plugg. Idag ska helvetestratten bli klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0