110911 - Köpes och säljes!

Förhoppningsvis ska jag och Elin iväg till MRKs hästloppis på lördag, kanske kan få lite sålt då! Jag orkar inte lägga ut några bilder, men jag iaf det här till salu;

1. Tömmar i cushion web, svarta 12m. 100:-
2. BoT snabbstallbandage strl S, välanvända men i fint skick! 400:-
3. Träns strl cob med vit dekor på nosgrimma + pannband inkl lädertyglar, 100:-
4. Fast svanskappa strl cob, 75:-
5. Öppningsbar svanskappa strl full sadel/cob sele, 75:-
6. Tränsdelar, 3 släta pannband + 2 nackstycken, 25:- st eller 100:- för allt
7. Grodbett 12,5 med rak, räfflad mundel, bra skick, 150:-
8. Novabett 12,5 inkl bettplattor, knappt använt, nyskick! 150:-
9. Rosa senskydd strl full, aldrig använda, 50:-
10. Sadelöverdrag röd fleece, Globus, 50:-
11. Däckelgjord till vagnsdäckel, svart m ljus fodring, 40cm mellan yttre spännen, 200:-
12. Maratondraglinor strl ponny, 190cm långa, 32mm breda, svarta! 400:-

Självklart har jag en egen önskelista också som ska inköpas när detta är sålt ;)
Först och främst, nosludd till mitt hack, gärna ett fluffigare! Funderar på fårskinn, men föredrar de i syntet, billiga och går att byta när de blir slitna, plus att man kan ha flera färger! Funderar på ett rött och ett grönt.

Sen måste jag köpa ett nytt träns. Eller, måste och måste. Egentligen är jag sjukt sugen på det här;
Från Hööks, 479:- tror jag, snabbknäppen på sidostycken, käkrem och tyglar! MEN. Problemet är att jag behöver ett till hacket i strl ponny, jag har enbart träns i strl cob och full vilket blir för långt för hacket! Köper jag det här tränset, med nosgrimma som inte går att ta av, är det bara slöseri med pengar..

Alltså, behöver jag ett träns med nackstycke, pannband och käkrem! MEN nr 2. Pannband strl ponny, vilket tränset behöver vara i, är alldeles för litet, har full i mina pannband. Har tittat på två träns, båda från Hööks.
Tycker att det här är rätt snyggt, men kan inte använda pannband + conchos så det är inte så jättekul.. Skulle annars vara fint men passar inte om jag t.ex. skulle komma ut på nån CR hoppning eftersom jag använder hack då, kan ju inte ha westernträns då ;)
Alternativ 3!
Hööks billigaste träns 199:-, behöver enbart nackstycke och käkrem, pannband samma som jag använder idag, och dessutom kan jag använda aachenremmen till hacket som kindrem eftersom jag vill få bort kedjan! Plus att allt blir i svart då, mkt snyggare. Tyglarna kan man slänga åt helvete (sorry, men vävribbtyglar hatar jag!) och nosgrimman går att använda till mina andra träns, förhoppningsvis körtränset :)

Dessutom ska jag köpa nya foderhinkar till Cero nu till flytten (behöver 2 st, en morgon och en kväll! och så vill jag ha en ny rykthink :) Allra helst rosa (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0