110912 - Ugnen anfaller

Usch, jag HATAR att baka. Eller, jag älskar att baka, men jag hatar att det måste vara så jäkla varmt i ugnen! För 3-4 år sen brände jag mig på handleden när jag skulle ta ut en plåt, har ärret kvar än idag. Sen dess har jag faktiskt inte en enda gång tagit ut en plåt. Pappa var upptagen och ingen annan fanns till hands när jag bakade inför morgondagen, så jag skulle ta ut plåten. Efter nån minut med olika försök fick jag äntligen tag i plåten - och vad händer? Jag bränner mig!

Iallafall, bakningen klar, mamma fixar smörgåstårtan när hon kommer hem om lite drygt en timme. Skoldagen har gått rätt fort och det gick okej på körskolan. Tror faktiskt jag klarar det imorgon!

Nu ska jag plugga naturkunskap, fortsätta med matteplugg och så ska man hinna sova en stund inatt!

Har inte tid att åka till min plutt ikväll, känns konstigt när man inte varit där! Imorgon åker jag dit tidigt på morgonen innan körlektionen och allt. Förresten är flyttdatumet satt; 25 september, om knappt två veckor alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0