110917 - Jag måste sluta

vara så lat! Igår var jag erbjuden utgång, men stannade hemma pga att jag skulle upp tidigt idag. Även idag var jag erbjuden i Norrköping, men kom hem relativt sent från stan (Blev en trevlig tur med Elin på Sharpman också!) och var rätt trött eftersom klockan stog på 7 imorse, så jag avböjde även det, blev lite för stressigt och dessutom är det inget kul att sitta på tåg 45min mitt i natten för att komma hem, skulle garanterat somna och vakna någon annan stans haha.. Samtidigt känner jag att det finns bättre saker att lägga pengar på, det är ju inte så att jag är nån stordrickare, dricker bara nån cider pga tabletterna jag tar!

Godispåse och komedi, fast allt gott godis är slut haha.. Nu börjar det bli tråkigt att vara själv hemma! Hm, jag har ett svagt minne av att jag pratade med pappa förut, halvt i sömnen eftersom jag la mig en timme när jag kom hem... Haha! 

Nä, utgång får bli någon gång när jag inte har något planerat dagen efter och inte är heeelt slut. Man kanske ska vara duktig och plugga lite och få lite gjort när man ändå är hemma! Till exempel plugga in LC:2..

Btw, loppisen gick inget vidare. Inte en enda grej såld, knappt någon som tittade! Lämnade in så gott som allt till bytarboden på MRK så får jag kolla där om nån månad ifall något har blivit såld. Tog hem tömmarna och ridbyxorna, de är nog lätta att sälja via Hästnet. Däremot gick jag back och fick med mig lite grejer hem haha! Köpte ett bett, mest pga mundelen, gav 30kr för det! Har dock inte bestämt mig om jag ska ha kvar bettet som det är (Ett hissbett, men tänker isf använda det med aachenrem som kedja!), eller om jag ska be pappa ta av skänklarna och fixa till det till ett tränsbett :)

Och så råkade det bli ett mörkt turkost dressyrschabrak (a) Kommer bli såå fint på Cero! Mycket snyggare än det mörkgrå jag tittat ut tidigare ;) En aachenrem till hackamoret fick följa med hem också.

Bettet, gav 30:- för det, troligen ska jag be pappa ta vinkelslipen och dra av skänkeln så det blir ett tränsbett! Just mundelen tror jag Cero kommer älskar, han gillar ju verkligen sina söt/kopparmalmsbett nu, eller mer sant han hatar rostfritt ;)


Och schabraket! Kanske nåågot mörkare i verkligheten, fotade med blixt :) 300:-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0