110919 - [2] När & varför jag började rida

Jag började rida när jag var 6 år, alltså 1999! Då på Mjölby Ridklubb efter något års tjat på föräldrarna, jag antar att hästar var väldigt intressanta ;) Förutom MRK har jag ridit på ponnytravet här i Mantorp, på Rosendal, privat på islandshäst, haft sköthästar, medryttarhästar, foderhäst och nu Cero!

Om man jämför med Ella som är 6 år nu, som småridit på Cero och nu började på Rosendal (men blev sparkad av Ricko första lektionen och hoppade av), så är hon i en helt annan värld än vad jag var när jag var i samma ålder, enligt mamma! Jag var mer nyfiken, orädd och ville lära mig, medan Ella är heeelt i sin egen värld, helst åker häst istället för full fräs som jag ville, och dessutom inte riktigt är "på plats", därför vill jag inte att hon hanterar Cero, han är ändå unghäst och tänker inte alltid på vart han placerar fötterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0