110921 - Cero träning

Mjo han vilar ju den här och nästa vecka, men lite PNH skadar aldrig. I början var han bara jobbig, gick emot mig, skulle ta ledarrollen när jag bad honom gå på andra sidan vägen, 2m emellan oss, och allt jobbigt. Körde lite circling-game, först ville han mest springa så jag fick efter något varv av vigglande, driving game och röst ta två steg raskt åt sidan så jag kom snett framför honom. Resultat? "Ska vi leka? :D:D:D" med ett antal bocksprång, halt i gräset så han flög på rumpan och kom i liggande läge, rullade sig två gånger, åt lite gräs och sen tog sig upp igen ;)

Därefter var han jättefin, klockrena varvbyten i circling game i båda varven i både skritt och trav, skötte sig bra när jag bad om avstånd när jag ledde honom, lätt som smör att flytta både framdel och bakdel på :'D Har aldrig någonsin innan lyckats flytta framdelen med lätthet! 

Sen gick vi bort till ensilagebalarna som står utställda precis utanför hagen, ca 10 st. Lite mellanrum emellan, så jag stog utanför, skickade honom in och ut på olika ställen. I slutet räckte det att peka dit han skulle, man såg hur han tänkte, slickade sig om munnen, öronen framåt och letade nya uppgifter, söten! Skötte sig super mot slutet alltså!

Jag är så enormt sugen på en barbackapad! Hjälper ju inte att naturhästen precis satt ner de från 1295 till 999:-! Oschysst när jag inte har några pengar :( Vill ha en till vintern att rida ut med! Min dressyrsadel säljer jag inte, den ligger bra. Frågan är om man ska sälja hoppsadeln, den ligger sämre och sämre och lättar alldeles för mycket bak. Kan om jag har tur få lika mycket för den som barbackapadden kostar. Men det får bli senare, nu måste equiterapeut, blodprov och ev. behandling (som i så fall blir snordyrt) och körkortet bli betalt.

SEN, barbackapadd, BoT ryggvärmare och annat "vill ha" får komma efter mina jobbhelger, punkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0