110924 - Lååång dag

Usch ja! Gick upp 8.30, åkte 9.45 hemifrån efter att ha packat in allt hemifrån i bilen, redan då var bilen full. Upp till stallet, trycka in ytterligare tre täcken, 10 schabrak, sadel, sele, träns och annat smått. Allroundsadeln fick inte plats så den fick vara kvar, tog den nu på kvällen när Cero fick mat, den ska ändå vara hemma (säljas).

Var i stallet 10.30, men då visste jag inte vilka hyllor som var mina pga att det låg saker på alla, så inväntade Elin som kom 11.15. Sen in med alla grejer, försöka organisera (måste ha ordning på saker och ting!) och nu framöver blir det Vretasnurrning på tränsen eftersom man har så liten plats, nån nytta av Vreta ska man väl ha ;) Klockan var lite över 12 när vi var klara, mamma och jag tog lite lunch och tittade på clearrounden! Nästa gång ska Cero och jag vara med ;)

Sen fixade vi boxen, borstade spindelnät, tvättade boxen och gjorde rent krubban osv. Halmade rejält, jämfört med grannen har vi ungefär det dubbla haha.. Men jag vill att han ska kunna ligga ner utan att få liggsår/gå emot betongen :) Blir ingen bädd i vinter, så viktigt att halma mkt och ta ut allt skit varje dag! Sen städade vi där vagnen ska stå, tog ett bra tag. Lagom när vi var klara började KM dressyren, så jag fotade Nisälla, sen skrittade jag av Nisälla medan Elin red fram Oboy, och jag var lagom tillbaka när Oboy skulle starta, men jag höll ju Nisälla så mamma fotade. Men de blir nog bra det med, mamma har blivit duktig med kameran!

Sen stallmöte, de flesta skulle ta träckprov (alla utom jag tror jag), eftersom jag vet att Cero har mask, han är ju ändå unghäst, så väljer jag att inte göra det eftersom jag har så knapert om pengar (onödigt att betala för att få reda på något jag redan vet). Så ringde Per-Martin nu ikväll och han skickar maskmedel direkt, bästa veterinären! :) Cero får gå ensam tills avmaskningen är klar, så jag räknar med att maskmedlet kommer på tisdag, så får han gå ensam tis-fre och ihopsläpp nästa helg, så har han gått 3,5 dag efter avmaskningen :)

Sen vidare till Cero, fodra honom, och packa in grejerna som jag ska ha hemma från bilen till garaget. Bl.a. ett schabrak som ska säljas, och så lite foder (får bara i halva fibergi-säcken i min fodertunna i stallet) och allroundsadeln då.

Somnade i soffan direkt, sen tog jag lite käk och nu sitter jag här. Mamma bakar bullar och jag ska ge mig ut mot förrådet och leta reda på Ceros vattenhink tills morgondagen. Ska fixa ett bildäck att sätta vattenhinken i. Och så lite småsaker, som att sätta en hasp vid Ceros dörr för att kunna ha den öppen dagtid, och en hasp vid fönstret i hans box så att jag kan ha den lite öppen innan det blir kallt. Vi ska även ta ner eller ändra stegen till loftet i taket som hänger utanför Ceros box, gångjärn längst upp och sen är den upphissad och fastknuten i en regel i Ceros box - men den lär han garanterat pilla upp så att stegen flyger i golvet.. Så det ska fixas! Och en lös bräda i väggen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0