110925 - Söndagen

Första blogginlägget idag, varit fullt upp. Equiterapeuten var ute vid 12, jag fick första tiden. Berättade bakrunden och hon kände igenom och förstog precis mina problem med att ställa åt höger, flytta undan för höger, galoppera i höger och allting. Extremt stel i höger bak, hon knäckte till höftleden några gånger och bankade med gummiklubban, Cero ryckte upp huvudet några gånger men sen stod han avslappnad och tuggade - Det var nog rätt skönt att bli "lossad". Hon märkte sedan efteråt att han blev mer jämn, dock långt ifrån helt jämn. Sen använde hon laser på ländryggen där han var väldigt stel (BoT över länd vid all motion tyckte hon) och kände i nacken på honom - Stelare häst får man leta efter. Hon tyckte att jag skulle röntga första halskotorna, böja åt höger inga större problem, böja åt vänster kunde hon knappt.

Jag kommer inte röntga, har tyvärr inte pengar till det. Han är stel, ja, men jag uppfattar honom inte så stel som hon berättar, inte vid ridning iallafall. Dessutom är det ju i höger han är stark, dvs vill dra åt vänster, där han ska vara stelast. Han ramlade nästan ihop när vi skulle ställa in honom i en box sen, helt "borta" i bakdelen, så det var med riktigt dåligt samvete jag lastade och åkte iväg.. Men han verkade klara det bra.

Lastade av, sen fick Cero gå in i boxen i någon halvtimme medan vi fixade hagen och lite, sen fick han gå ut och titta sig omkring. Stod och flörtade lite med Cogge ;) Han fick lunch och jag mockade boxen, packade påsar och gjorde iordning kraftfoder, fyllde på vattenhinken (igen, eftersom han lyckats ha ut den under första halvtimmen, nu får hinken vara upphängd).

Sen gick jag en sväng med Cero, han var pigg och glad och vi travade en liten sträcka också, han ville inte ens vända utan när han fick gå med långt grimskaft så försökte han vända in i skogen igen ;) Var ute 15min ungefär, verkar som att han fick tillbaka livsgnistan av att fixas till i bakdelen, antagligen har han gått och varit stel i h.b. väldigt länge. Han har varit trött och livlös i ögonen senaste tiden :( Men han verkar redan se något bättre ut.

Sen promenerade jag bort mot bussen och åkte hem, somnade i soffan och nu sitter jag och ser på tv med mamma och pappa.

En bild på finaste på promenaden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0