110926 - Trött!

Gah! Direkt hem från skolan straxt efter 12, hem och byta om och äta, sen hoppa på tåget, byta till buss, gå av vid lycketorpshållplatsen och gå 15min. Fixade stallet lagom tills veterinären kom, blodprovet var snart taget och så fick han gå ut i hagen medan jag fixade det sista. Så kom Elin och vi fixade hästarna och red iväg. Pigg, piggare, Cero. Fick blåhålla honom hela tiden, och gick knappt att svänga.. Han som brukar vara så känslig! Blir nog bett ett tag nu. Riktigt fin skritt däremot, traven mest trippig men snabb, bockade till och med när vi skulle börja trava. Två vänstergalopper och en höger! 

Svettig när vi kom hem, dax att klippa nu! Han fick lite käk och jag svampade av honom, sen ut i hagen igen. Jag smörjde tränset (och tyglarna, de behöver bli myyycket mjukare, skavsår idag!) och hade turen att få skjuts till rese idag! Nyss hemkommen och nu ska jag käka lite sen ta en lång dusch.

Ska nog ta och köpa ett par riktigt bra ridhandskar, han börjar bli stark nu... Brukar inte behöva det när jag rider ut men på banan när jag jobbar och använder handen mer än ute där jag ofta rider på lösa tyglar, men nu får jag nog ta och skaffa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0