110928 - 13 timmars stall

Jajjemän! Inklusive resor dit, emellan och hem visserligen, men ändå, 13 timmar!

Dressyrade på Filippa, jobbade med framdelsvändningar. Gick faktiskt rätt bra i slutet, jämn och fin, fick rätt bra kritik efteråt! Behöver dock vara lite mer "jävlar anama" vilket jag har svårt för ;) Och så intill med armbågarna och raka handleder. Efter det var jag rätt sliten, men fortfarande helt okej. Efter lunch uteritt på unghästar, alltså.. Jag har nog glömt hur underbar Cero egentligen är, en smart, lugn, orädd 4-åring med "ishuvud", reagerar knappt på nånting.. Ja, gick väl bra bortsätt från lite skutt och bockningar från de andra unghästarna så det blev tvärstopp ibland..

(Jag ifrågarsätter hur smart det är att rida ut med 6-7 unghästar samtidigt med en vuxen i tät och slut, hoppar en så hoppar ju alla)

Sen direkt till Cero! Gjorde iordning stallet och sen red jag ut 30-40min barbacka. Skritt och så en kort travsträcka. Jättefin, mjuk och JÄMN! Hur underbart som helst att han inte drar åt höger. ET-besöket har nog gjort underverk! Min fina bebishäst <3

Mamma och jag stannade och handlade lite på hemvägen, nu har vi slängt in en färdigfryst pizza i ugnen och väntar på att den ska bli klar (kvällsmat, sent!), blev bara ett par mackor efter skolan.

Nu betala studentkryssningen (4800kr för oss 4), sen käka lite och plugga NK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0