120102 - Fara hit och fara dit

Idag har jag varit lite överallt. Först hos sjukgymnasten (som numer är väldigt onödiga besök), därefter hem och snabb lunch, därefter packa in sadlarna i bilen och åka till stallet. Var hemma 15min ;) Började med att rida Cero ett varv på slingan i trav och galopp, mycket tryck i bakkärran och lagom mycket häst i handen, underbart! Höööga benlyft i alla vattenpölar och rund, luftig galopp. Valde att bara rida ett varv eftersom det var så blött, och red hemåt. Ida provade att hoppa ett par små skutt på banan men det var så blött så gav snart upp tanken. 

Gav hästarna lunch, mockade och gjorde iordning allt, sen åkte jag till Sharpman med sadlarna. Anne jobbade idag och hittade ännu en sadel att låna hem, en Dominus! 17,5", rymlig och skööön att sitta i. Anne ska kolla imorgonkväll när jag rider så får vi se om den kan tänkas passa, är riktigt kort :) Hoppas den passar, men ändå inte, den är nämligen ljusbrun ;) Vilket innebär nya stigläder och nytt träns behöver inköpas! Sadelgjord spelar ingen roll, den syns inte så bra ändå, men träns och stigläder ska iallafall bytas i så fall :)

Har redan sett ut ett träns jag tror är i samma färg, har ett likadant idag (Remonttränset), men funderar på vilken storlek jag ska köpa! Han har full nu och då är nosgrimman liiite liten, men om jag köper X-full blir nog själva tränset för sort ;) Vi får se! Stigläder hoppas jag dom har på Sharpman i rätt färg.

Nu Jönssonligan på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0