120105 - Duktig ponny!

Cero kom konstigt nog inte i hagen när jag ropade idag, han som brukar komma i trav eller galopp. Fick gå längst bort och hämta honom, det var väldigt knöligt och fruset i hagen så han ömmade, så det var därför :( Var dock inga problem att gå tillbaka till stallet, ömmade på gruset precis utanför stalldörren men verkade pigg och glad och det var jag som fick säga åt honom att gå lugnt.

Annzo och Herkules följde med på promenad, med Ceros gamla sadel på ryggen :) Hon köper den för ett skräppris bara för att jag ska bli av med den, vet ju mycket väl att de är omöjliga att sälja! Cero hade nya underbara sadeln och repgrimma, brukar inte rida med repgrimma bland andra hästar eftersom han inte kan låta bli att "sitta i knäet" på andra hästar. Men eftersom de går i hagen ihop så tänkte jag ge det ett försök :)

Cero var pigg och jag fick bromsa en del för att han skulle tänka på vart han satte fötterna och då ömmade han inte alls, även om han valde att gå på kanten. Var inte på Herkules alls utan det gick super att rida! Det är som att sitta i en fotölj i sadeln, helt jäkla underbar! Travade lite där det var mjukt på hemvägen och hans trav är uuunderbar! Luftig och han "väntar" i steget, jämfört med hans trippande innan. Någon mer än jag gillar sadeln ;)

Åkte till Sharpman, betalade sadeln och köpte stigläder, de ska vara någorlunda lika i färgen, hoppas jag! Ska testas imorgon och om de är lika i färgen så behåller jag dom. Tar med dom till Hööks där jag ska leta träns :) Hittade tyvärr inget på Sharpman! Ska vara ett remont i strl full under 500kr inkl tyglar i rätt nyans.. Får hoppas jag hittar ett på Hööks!

Ska även hitta någon slags padd att lägga fram, som enbart höjer fram. Enligt Anne får jag inte ha fårskinnspadd under för då höjer den bak och då blir det fel. Bara fram :) Acavallo front riser är för tjock, kände på en på Sharpman idag.

Mindre bra bild på nya sadeln, men ändå en bild! Det ser ut som den lättar bak, det stämmer på de sista cm, det är meningen att den släpper tidigt :) Nya schabraket med ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0