120109 - Promenad

Idag blev det promenad på fältet, med lite porcupinegame-övningar och träna på att jag ska kunna gå i zon 4 och 5 utan att han varken drar iväg eller stannar. Vilket gick utmärkt :) Bara han får tänka så blir han lättjobbad! Lite träning på att rygga och skicka ut i circlinggame också, brukar oftast behöva fasa upp till fas 4 vid ryggningen men idag räckte det med fas 2 :) Han gick även upp på pallarna och stod och tittade ett tag.

Därefter klipptes han och han skötte sig utmärkt. Fick täcke på sig, nog för att det är torr kyla men det är ändå kallt. Maria tar av det ikväll, Anne tar på imorgonbitti (lär dö av att stå inne med täcke, det är så varmt i stallet), sen tar jag av imorgon kväll när jag har insläpp. Sen är det nakenfis som gäller, ska bli plusgrader from onsdag :)

Hade lunchen idag, vilket innebär fodra + fylla på vatten i alla hagar. Imorgon och onsdag insläpp som sagt. Ella fyller imorgon också så det blir lite stressigt efter skolan. Slutar 15.20 och är hemma halv fem ungefär. Då åker jag direkt till stallet, mockar åt Cero, fixar vatten dvs ta in alla vattenhinkar från hagarna, ta bort is, fylla på så det bara är att bära ut för Anne på morgonen, samt hänga ut vattenhinkarna i stora stallet som står i sadelkammaren nu när det är kallt. Lilla stallet är så pass varmt så där fryser inte vattnet. Foderhinkarna står också i sadelkammaren så de ska in i krubborna, och sen ta in alla hästar. Har jag tur så är jag klar till halv 7 nånting så det blir sent till Ella. Samma visa på onsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0